Betingelser
Kjøpsinformasjon for Skoies hesteutstyr

Her finner du våre kjøpsbetingelser, les dette før du bestiller. Det gir en trygghet både for deg og oss. Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil, lagerbeholdning og endring i priser på våre nettsider, da vi ikke har kapasitet til å holde alle våre produkter oppdatert til enhver tid.
Bestilling
Det er lett å handle hesteutstyr på nettet. Så snart du har sendt din bestilling til oss vil du motta en bekreftelse på dette via e-mail, Når pakken ankommer ditt postkonto vil du ved oppgitt mobilnummer få en sms fra posten med melding om at pakken er ankommet. Vårt mål er å ekspedere kundene så fort som mulig. Det kan ta noen ekstra dager i travle perioder, til vanlig er leveringstiden fra 2 til 9 dager. Trenger du noe umiddelbart ring oss og vi vil gjøre det vi kan for å få det sendt samme dag. Du er selvfølgelig også velkommen til å sende din bestilling pr. post eller faks. Om du ønsker en personlig service, kan du ringe inn din bestilling mellom kl. 08.00 og 16.00.

Priser
Alle oppgitte priser er i norske kroner (NOK) inkl.25% MVA, dette gjelder kun den norske siden.

Det er et fast gebyr på 99-NOK som dekker porto og andre utgifter, fraktfritt over 2000,-. Om det blir postoppkrav er gebyret på 79,-NOK i tillegg til 99,-NOK. Unntak fra disse prsiene er hestehengere, vogner, stevneskap, mange broderte produkter og lignende som ikke kan sendes vanlig med posten, her er det egne fraktsatser. Husk oppkravsgebyr er det på samtlige oppkravspakker. Det er en sum på 300,-NOK som minstesum for å handle hos oss. 


Betaling

Skoies benytter seg av det nye betalingssystemet Klarna Check Out. Dette er et system som gjør det enkelt for deg som kunde å betale. Første gang må du registrere deg med navn og adresse og siden bruker du samme informasjon både hos Skoies og andre nettbutikker. på Klarna Check Out kan du betale med Visa/Mastercard, Faktura eller Delbetaling. Varene blir leveret med PostNord tidligere Tollpost til den butikken du velger som har Mypack utlevering.

Trygghet

Dersom det mot formodning skulle være en feil ved varen, returner den til oss med en kort beskrivelse av problemet. Oppgi også om du ønsker ny vare eller pengene i retur. Viktig: Dersom du ønsker pengene tilbake, husk kontonummer vi skal overføre beløpet til!
Mer informasjon om kjøp og salg via Internett kan du finne på følgende steder:
KjøpslovenForbrukerrådet MarkedsføringslovenNsafe
Faktura gjelder som garantibevis.

Retur.
Dersom du ønsker å returnere de kjøpte varer til oss, uansett om det gjelder angrerett eller feil på produktet, så send det til adressen:

SKOIES AS, GAMLE POSTVEIEN 12, 4520 LINDESNES

SPESIALBESTILTE VARER ER DET IKKE RETUR PÅ. 


Send ikke varer i postoppkrav, disse vil ikke bli hentet ut. Vi setter pris på om du sender med noen ord som og forklarer hvorfor du returner varen.

Reklamasjon
Du kan reklamere på en feil eller skadet varer innen 14 dager. Vilkår for at varene skal kunne byttes, er at de er ubrukte, orginalinnpakningen er uskadd og faktura/returnota fylt ut. Om returen gjelder en reklamasjon, må varen være rengjordt og vasket. Disse regler gjelder uten unntak. Send tilbake pakken i orginalinnpakningen godt pakket med betalt returfrakt. Pakken må ikke sendes mot postoppkrav.

Uutløste pakker.
Vi er desverre nødt til å fakturere for pakker, som ikke blir hentet ut innen fristen. For tiden beregner vi et gebyr på 300 kroner NOK, dette er for å dekke de utgiftene som påløper ved porto/returporto, oppkravsgebyr og pakking.

Fakturering.
Firmaer, rideklubber og AS kan søke om å få bli fakturakunde hos Skoies med kreditt. Ring oss for ytterligere informasjon.

Spørsmål.
Dersom du fortsatt lurer, så er du velkommen til å ta kontake med oss på en av følgende måter:
E-mail: post@skoies.no

Eller du kan sende oss brev, telefon eller fax på følgende adresse:
Skoies AS, Tredal, 4520 LINDESNES

Tlf: 0047 4040 1414